مطالب ناب از همه جا

مطالب ناب از همه جا

مطالب ناب از همه جا

مطالب ناب از همه جا

مطالب ناب از همه جا

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

پست

جمعه, ۲۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۵ ق.ظ
  • نوید زاهدی

کسب درآمد اینترنتی مطمئن

جمعه, ۲۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۲ ق.ظ

شما هم شاید به فکر کسب درآمد دوم اینترنتی باشید یا به کسب درآمد اینترنتی علاقه مندید، فرقی نمی کند اگر از هر گروه هم باشید باید برای شروع با چالش هایی که یک کارآفرین اینترنتی آشنا شوید و راه پشت سر گذاشتن آنها را بلد باشید. به همین منظور این مقاله را منتشر کردم.

راه های زیادی برای کسب درآمد از اینترنت هست من هم بعضی موارد را تست کردم، شکست خوردم، تجربه هایی از سایت ها و روش های مختلف بدست آوردم که اینجا قصد دارم همه چیز رو در مورد کسب درآمد از اینترنت بازگو کنم و از تجریباتم بگم.

 

 

کسب درآمد اینترنتی چیست؟

سعی کردم ساده ترین روش توضیح را برای شما در مورد کسب درآمد اینترنتی چیست بازگو کنم، پس بیایید شروع کنیم. هر درآمدی که از طریق انجام خدمات در اینترنت و به صورت آنلاین برای کسی یا چیزی، به شما تعلق می گیرد، همان کسب درآمد اینترنتی است. ۹۵ درصد مردم فقط کسب و کارهای اینترنتی را به عنوان شغل دوم و کم درآمدی که کمک کننده مخارج زندگی باشد در نظر می گیرند، اما باور کنید اگر روی آن کمی جدی اش بگیرید، کسب درآمد از اینترنت از طریق کسب  و کارهای اینترنتی، بسیار پر درآمدترو جذاب تر از حتی کسب  و کارهای آفلاین است. اما اشتباه نکنید چون ساده نیست.

 

 

کسب درآمد از اینترنت مطمئن

شاید در نزدیکی شما افرادی باشند که با سایت هایی کار کرده اند که کسب درآمد از اینترنت داشته باشند، اما بعد ازآن هیچ مبلغی برای آنها واریز نشده است و صرفا بیهوده بوده، در ادامه همراهم باشید تا بیشتر در این باره بدانید که بعدا گریبان گیر این نوع سایت ها یا افراد نباشید.

نقل قول: کسب درآمد از اینترنت ساده نیست و آسانسوری در بین صفر تا صد کسب و کارهای اینترنتی وجود ندارد. پس زحمت بکشید با پله ها بالا بیایید. اینو جدی میگم پکیج های درآمد از اینترنت را فراموش کنید.

 

راه های تشخیص کسب  درآمد اینترنتی مطمئن

اگر واقعا قصد دارید که برای خودتان کسب درآمد اینترنتی مطمئن ای داشته باشید، حتما تا اخر این قسمت بخوانید. ۲ سال پیش در گروه های تلگرامی وبمستری عضو بودم( معمولا در این گروه ها، افرادی هستند که تقاضای یک خدمت می کنند و بابت انجام آن پول می پردازند )، فردی در یکی از گروه ها گفته بود که من بابت اینکه سایتم را در چند کلمه کلیدی بالا ببرید هزینه می کنم ولی سریع این کار را انجام دهید. من به ایشان پیام دادم و در عرض یک هفته سایت ایشان را درنتایج جستجو بالا آوردم، اما بعد از اتمام کار، بهانه هایی آورد و هیچ پولی به من پرداخت نکرد. داستانم را گفتم تا بیشتر و بهتر به کسب درآمد اینترنتی مطمئن فکر کنید.

 

اگر می خواهید کسب درآمد از اینترنت مطمئن داشته باشید، سعی کنید بین خودتان واسطه های مطمئن قرار دهید.سایت هایی هستند که برای حل همین مشکلات بنا شده اند. سایت پونیشا و سایت انجام میدم جزئی از آن سایت ها هستند که شما به عنوان فریلنسر یا آزاد کار پروژه ای را می پذیرید و کارفرما همان مبلغ را بدون دردسر چانه زدن به حساب آن سایت واریز می کند و شما می توانید درخواست واریز وجه فرمایید. نگران نباشید سایت هایی که گفتم اعتبار بالا دارند و خود من هم از آنها استفاده کردم و شما می توانید کسب  درآمد اینترنتی مطمئن داشته باشید. البته قول بدید که کار کارفرما را به خوبی انجام دهید چرا که اگر با کارفرما به مشکلی برخوردید، شورای حل اختلاف سایت ها کمی دردسر ساز است. پس در این سایت ها پیشنهادهایی بدهید که بتوانید انجامش دهید.

 

کسب درآمد اینترنتی مطمئن از سایت های کلیکی

سایت هایی هستند که بدون نیاز به هیچ تخصصی به شما در ازای کلیک کردن روی تبلیغاتشان به شما پول می دهند. این نوع روش درآمد اینترنتی در اپلیکیشن ها و سایت های کل جهان زیاد است. اگر بخواهید از راه های مطمئن این روش را امتحان کنید درآمد خیلی کمی دارد و اگر تجربه من را می خواهید این مورد را فراموش کنید. روش کار این سایت ها به گونه ایست که بابت هر کلیک مثلا ۳ تومن به حساب کاربریتان واریز می کند و شما می توانید درخواست واریز وجه کنید. البته سایت ها یا اپلیکیشن هایی هستد که مبلغ بالاتری در ازای کلیک شما می دهند، ولی اصلا تضمینی برای نقد کردن اعتبارتان وجود ندارد. کلا این روش را بخاطر امنیت مالی آن پیشنهاد نمی کنم.

 

 

کسب درآمد اینترنتی از سایتهای خارجی

در بالا بیشتر در مورد کسب درآمد اینترنتی مطمئن صحبت کردم. در ادامه می خواهیم کسب درآمد اینترنتی از سایتهای خارجی را با هم بررسی کنیم.

 

کسب درآمد از اینترنت از سایتهای خارجی امکانپذیر است؟

مدتی پیش در مورد گروه نورد کلیک مطالعه می کردم و این سایت رو بررسی می کردم. به سایت های مختلفی که در مورد این گروه صحبت نظر داده بودند رسیدم. و متوجه شدم طبق آماری که بدست آوردم، این سایت با این که معتبر بوده و چند تاییدیه فعالیت هم داشته، اما خیلی از کاربران شاکی بودند که پولی به آنها پرداخت نشده. موضوع برایم جالب شد، دیدم اکثر سایت هایی که دارای مجوز فعالیت بودند هم شاکی های خودشان را دارند. و به ۲ نتیجه رسیدم . اول اینکه با توجه به مبلغ خیلی ناچیزی که سایت ها بابت کلیک به شما پرداخت می کنند، اصلا صرفه اقتصادی ندارد. ( جلوتر به شما بیشتر توضیح خواهم داد ) دوم اینکه فعالیت سایت های کلیکی خارجی که این سایت ها اگر بابت هر کلیک به شما مبلغی بالاتر از دیگران می پرداختند کلاه برداری می کردند.

اگر می خواهید فعالیت سات های کلیک در خارج را شروع کنید، اما کمی با خود فکر کنید ببینید وقتی کاربرانی مثل کشور خودشان از سایت هم وطنشان شاکی هستند، وای به حال ایرانی ها با این شرایط تحریم. توصیه من اینست که اگر به فکر کسب درآمد اینترنتی از سایتهای خارجی هستید، دنبال کاری با ریسک کمتر باشید. حتما با خودتان میپرسید چطور کسب درآمد اینترنتی از سایتهای خارجی با ریسک کمتر داشته باشم. به عنوان مثال دنبال کار در سایت های فریلنسینگ های خارجی باشید. مثل سایت های Fiverr.com freelancer.com

 

دلیل استفاده نکردن من از سایت های کلیکی خارجی به علت زیر است:

  • صرفه اقتصادی ندارد: برای اینکه بتوانیم درآمدهای بدست آمده از سایت های خارجی را نقد کنیم، باید حساب ارزی داشته باشیم، و با توجه به اینکه در ایران شرایط تحریم را داریم، نمی توانیم حسابی برای خودمان با آی پی های ایرانی باز کنیم. از طریق وی پی ان هم که به خاطر تغییر آیپی ها با هر بار اتصال به ما مشکوک می شوند و حسابمان را محدود می کنند، تنها راه اینست که یک وی پی اس خریداری کنیم که باید هر ماه آن را شارژ کنیم، مگر درآمدهای کلیکی که ما بدست می آوریم چقدر است که بخواهیم یک وی پی اس هم اجاره کنیم.

 

 

کسب درآمد از اینترنت بدون سرمایه امکان دارد؟

بله. امکانش هست. شما به راحتی می توانید از طریق دسته های انجام خدمات – آموزش دادن،  کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه را شروع کنید. در سایت پونیشا و انجام میدم عضو شوید و بدون هیچ سرمایه اولیه ای با انجام خدمات برای کارفرما ها کسب درآمد کنید. در سایت فرادرس و فرانش ثبت نام کنید و با تولید ویدیوهای آموزشی کسب درآمد کنید، همچنین می توانید در سرویس های وبلاگ دهی به صورت رایگان ثبت نام کنید و با تولید محتوا و افزایش بازدید وبلاگتان می توانید از تبلیغاتی که آژانس های تبلیغاتی آنلاین به شما می دهند و همچنین از روش همکاری در فروش برخی از سایت ها مانند دیجی کالا  کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه با بازدهی بسیار بالا داشته باشید. کاری که شما با وبلاگتان انجام می دهعید یعنی کسب درآمد اینترنتی از طریق همکاری در فروش و تولید محتوا و نمایش تبلیغ آژانس های تبلیغاتی را می توانید با شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و ایسنتاگرام هم انجام دهید.

 

کسب درآمد از اینترنت بدون سرمایه در منزل

خب حالا که توضیح دادم چطور می توانید کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه را داشته باشید، بگذارید همین جا خیالتان را راحت کنم، خوبی کسب و کار اینترنتی نسبت به کسب و کارهای آفلاین یا فیزیکی اینست که شما می توانید همه کارها را در منزل و خانه خودتان فقط با یک لپ تاپ یا کامپیوتر همراه با اتصال به اینترنت که تقریبا دیگر تمام اپراتورهای تلفن همراه بهترین اینترنت را به شما ارائه می دهند انجام دهید. برای اتصال تلفن همراه به لپ تاپتان کافیست فقط هات اسپات گوشی خودتان را روشن کنید و با لپ تاپ به آن وصل شوید و کسب درآمد داشته باشید.( بعید می دونم کسی از شما دیگر مشکل اتصال به اینترنت را داشته باشید! )

 

اعتبار سازی کسب و کارهای اینترنتی در منزل

مهم ترین قسمت و سخت ترین قسمت کسب و کارهای اینترنتی ( البته اگر قصد راه اندازی سایت و یا فروش محصول هستید‌) اعتبار سازی اون کسب و کار اینترنتی تان هست. شاید با خودتان فکر کنید، خب من اگر کسب وکار اینترنتی ام را در منزل راه انداختم، چطور برای کسب و کارمان تلفن ثابتی بگیریم که با تلفن ثابت خانه، اشتراکی نباشد و فقط مختص کسب و کارمان باشد، چطور نماد اطمینان کسب و کارهای اینترنتی را دریافت کنیم، چطور درگاه پرداخت بگیریم، آیا امکان پذیر است اصلا؟

 

 

نگران اعتماد سازی کسب و کار اینترنتی تان نباشید!

تمام این مراحل فعلا قابل انجام است. برای اینکه

  • تلفن ثابت مخصوص خودتان داشته باششید، می توانید به دفاتر پیشخوان نزدیک محل زندگی خودتان بروید و از آنها درخواست خط تلفن کنید. مبلغ ناچیزی از شما می گیرند و اگر در منطقه شما خط تلفن موجود باشد، برای شما ثبت نام می کنند که مدت زمانی حدود ۱ ماه از شما می گیرد. راه کار دیگر و حرفه ای تر و سریع تر اینست که از سرویس شماره تلفن ثابت سایت دفتر شما استفاده کنید. در عرض ۵ دقیقه می توانید این تلفن ثابت تهران را برای کسب و کارتان سفارش دهید و به راحتی استفاده کنید.البته خدمات حرفه ای تری مانند سرویس تلفن گویا، منشی یا تماس های خروجی هم این سایت دارد که می توانید بسته به نیاز و بودجه تان از آنها تهیه کنید.

  • نماد اطمینان کسب و کارهای اینترنتی ( اینماد ) را داشته باشید، نیاز به مراحل ثبتی ای دارد که کاملا آنلاین انجام می شود و نیازی به حضور ما در ادارات و سازمان ها نیست. توجه داشته باشید که از یک فرد با تجربه مشورت بگیران نیاز به تایید ید تا این مراحل را با کمک ایشان طی کنید. در ابتدا باید در سایت ساماندهی، سایتتان را ثبت نام کنید و نماد اطمینان از این سایت دریافت کنید. در ازای دریافت نماد اطمینان از سایت ساماندهی، شما باید آدرس پستی و تلفن ثابتتان را تایید کنید. مراحل بعد از آن مراحل به شما نشان داده خواهد شد. نگران نباشید می توانید آدرس منزل خودتان را ثبت کنید مشکلی به وجود نمی آید.

  • درگاه پرداخت آنلاین برای وبسایتتان فعال کنید، باید با بانک هایی که درگاه ورداخت به وبسایت ها می دهند مذاکره کنید، بهترین و همه گیرترین درگاه پرداخت مستقیم بانکی، درگاه به پرداخت ملت است. اما پیشنیاز گرفتن درگاه پرداخت های بانکی، گرفتن ای نماد است که بخاطر تاییدهای آفلاین و دستی ( نه اتوماتیک ) تقریبا زمان زیادی از شما خواهد گرفت. اما در اینجا درگاه های واسطی هستند که دقیقا همان درگاه پرداخت را به شما می دهند، با این تفاوت که از سایت شما از اعتبار سایت های درگاه واسط استفاده می کند ولی درگاه کاملا به اسم خودتان است و دیگری اینکه از هر تراکنش در سایتتان مبلغ ۱ درصد دریافت می کنند. شاید با خودتان فکر کنید که این سایت ها اعتبار ندارند و دلم قرص نیست، برای اینکه خیالتان را راحت کنم باید بگم هم خودم هم اکثر کسب و کارهای اینترنتی موفق در ایران از همان درگاه های واسط استفاده می کنند.درگاه زرین پال نسبت به تجربه خودم بسیار مناسب کسب و کار شما هست. کار بسیار راحت است و مراحل خیلی ساده تر از درگاه های بانک ها هستند. پیشنهاد می کنم در ابتدا از درگاه های واسط استفاده کنید.

 

دو سوال خیلی پرتکرار در مورد کسب درآمد از اینترنت

در دورهمی ها یا همایش هایی که شرکت می کنم، معمولا سوالات زیر رو از من می پرسند. که بیان کردنش در اینجا خالی از لطف نیست.

 

چقدر زمان برای کسب درآمد از اینترنت باید بذارم؟

این یکی از سوالاتی است که خیلی از من پرسیده می شود. بگذارید کمی بازش کنم، هرچقدر که شما خسته نباشید و بتوانید کارهای بیشتری انجام دهید بهتر است. اگر یک کارمند باشید شاید ۴ ساعت بتوانید برای کسب درآمد از اینترنت وقت بگذارید. اگر دانشجو باشید شاید زمان بیشتری بتوانید به این کار اختصاص دهید. اگر خانه دار یا بیکار باشید خب بیتشر می توانید وقت بگذارید، اما نکته ای که مهم است اینست که بسته به روش کسب  درآمدی که انتخاب می کنید زمان تغییر می کند.

مثلا شاید در سایت های کلیکی بخواهید فعالیت کنید، خب هرچقدر وقت بیشتر بگذارید بیشتر بدست می آورید. یا اگر در سایت های واسط مانند رزرو معلم خصوصی ثبت نام کنید فقط بید گوش به زنگ باشید تا شاگرد جدید بیاید و شما را رزرو کند. یا اگر آموزش تولید می کنید در سایت هایی مانند فرادرس و فرادانش فقط یک بار از تدریستان فیلم می گیرید و آن را در سایت قرار می دهید و تقریبا کار دیگری نیاز نیست انجام دهید. اگر کسب و کار اینستاگرامی را انتخاب می کنید باید بدانید که روزی چند وست یا استوری بگذارید و نسبت به استراتژی ای که دارید زمان اختصاص یافته را مشخص می کنید.

 

سرمایه شروع برای کسب درآمد از اینترنت چقدر است؟

این یکی دیگر سوالاتی بود که خیلی از من می پرسند. در جواب این سوال هم باید یکبار برای همیشه بگم که شما برای شروع فقط به یک لپ تاب یا رایانه خانگی و یک گوشی  و یک خط اینترنت و البته کمی مهارت نیاز دارید. اگر نیاز دارید کسب درآمد اینترنتی داشته باشید، بهانه نیارید و فقط انجامش بدهید. من در کتاب الکترونیکی کسب درآمد از اینترنت برای دانشجویان، تمام  موارد و موقعیت های تست شده برای شروع درآمد زایی اینترنتی توضیح دادم که اگر می خواهید بیشتر در مورد ایده های کسب درآمد از طریق اینترنت بدانید، می توانید همین الان آن را از لینک زیر دانلود کنید. اکثر مواردی که در این مطالب گفته شده تماما با همان لپ تاب یا کامپیوتر خانگی و یک گوشی و خط اینترنت قابل انجام است بجز در مواردی خاص.

 

جمع بندی:

اگر نیاز دارید کسب درآمد اینترنتی داشته باشید، بهانه نیار و فقط انجامش بده. سخت ترین کار فقط شروع اون کاره. در مسیر می تونید ابزارهای پیشرفته تری هم تهیه کنید تا بهترین باشید. اگر تاریخچه برند اپل و گوگل و اکثر برندها را دنبال کرده باشید ، آنها کارشان را در یک گاراژ شروع کردند و در مسیر هیچ وقت جا نزدند. در کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی یک جمله، باور منو عوض کرد. شاید این نکته برای شما هم جذاب باشه و اون نکته خیلی مهم اینه که هیچ وقت در هیچ جا، ابتدای زندگی یا کسب کسب  و کار خودتون رو با انتهای نمونه های موفق مقایسه نکنید.

نقل قول : هرگز فصل اول زندگی خودتان را با فصل آخر زندگی دیگران مقایسه نکنید.

لینک صفحه مقاله : کسب درآمد اینترنتی

  • نوید زاهدی

backd

جمعه, ۲۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۶ ق.ظ
  • نوید زاهدی

برندسازی کسب و کار

پنجشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۹، ۰۹:۱۹ ق.ظ

به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک ممکن است فکر کنید که برندسازی و برندینگ فقط مختص شرکت هایی مانند اپل، گوگل و مک دونالد است، اما حقیقت این است که مهم نیست شرکت ما چقدر بزرگ یا کوچک است، اگر تجارت می‌کنید باید در مورد برندسازی کسب و کار خود فکر کنید!

درست است که شرکت‌های بزرگ‌تر بودجه بیشتری برای برندسازی در اختیار دارند، اما برای ایجاد استراتژی موثر این کار از پایه و اساس، به یک حساب بانکی مانند اپل نیاز ندارید. راهکارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای متمایز کردن، جلب توجه مشتریان و ماندگار کردن کسب و کارتان بدون هزینه ی اضافی انجام دهید

اجازه دهید نگاهی به پنج استراتژی برندسازی بیندازیم که به شما کمک می کند تا کسب و کار کوچکتان را به سطح بعدی برسانید:

  1. هویت برند خود را تعریف کنید.

هویت برند در برندسازی
 

  برندسازی فقط چسباندن یک لوگو روی وب سایت تان نیست، بلکه نشانه هویت شما به عنوان یک شرکت، ارزش ها و رسالت شما، شیوه ی رفتار شما با مشتریانتان و در نهایت ظواهر و دارایی های عینی شماست.

بنابراین قبل از این که با قدم های تاکتیکی تر به سمت استراتژی برندینگ خود (مثل طراحی لوگو) حرکت کنید باید وقت بگذارید تا واقعاً مشخص کنید که به عنوان یک شرکت چه کسی هستید و یا به  عبارتی دیگر هویت برندتان را تعریف کنید.

 چند مرحله برای انجام این فرایند وجود دارید:

بدانید که چه کسی هستید؟

اگر از قبل تصور روشنی به عنوان یک برند از خود دارید عالی است، اما اگر ندارید هم اشکالی ندارد. الان زمان آن رسیده که کمی در مورد انگیزه سازمانی تحقیق کنید. پرسیدن برخی سوالات از خود، عمیق تر به شما کمک می‌کند که بفهمید چه کسی هستید و چه کسی می خواهید باشید ؟

وقتی در حال تعریف هویت برند خود هستید، از خودتان اینگونه سوالات را بپرسید :

  • اگر می‌خواستم شرکتم را در سه کلمه توصیف کنم آن سه کلمه چه بود؟
  • میخواهم در تجارت به چه اسمی شناخته شوم؟
  • مأموریت ها و ارزش های اصلی شرکت من چیست ؟
  • چه تفاوتی می‌خواهم در صنعت خود ایجاد کنم؟

هر چه شفافیت بیشتری در مورد اینکه چه کسی هستید و به چه چیزی می پردازید داشته باشید، بیشتر می توانید آن هویت را به برند خود تزریق کنید، در نتیجه برندتان متمایزتر شده و توجه مشتریان را به خود جلب خواهید کرد.

ببینید مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟

به نظر واضح می‌رسد اما مشاغل کوچک زیادی هستند که آنقدر تمرکزشان را روی اینکه چه کسی هستند و چه نوع محصولات و خدماتی ارائه می‌دهند گذاشته اند که به کلی فراموش کرده اند این محصولات را به چه کسانی می‌خواهند بفروشند؟! در نتیجه کسب و کارشان متحمل شکست میشود. زمانی را برای مشخص کردن مشتری ایده‌آل خود اختصاص دهید. اینکه چه کسانی هستند؟ چند ساله هستند؟ چقدر درآمد و چه تحصیلاتی دارند؟  آیا عمدتاً یک جنس هستند (خانم یا آقا؟)

آنها دقیقاً با شرکت‌هایی که کار می‌کنند دنبال چه هستند ؟ چه چیزی برایشان اهمیت دارد؟ چه زمانی از محصول یا خدمات شما استفاده می‌کنند؟ و چرا به آن نیاز دارند؟

وقتی می دانید بازار هدف شما چه کسی است می توانید از آن برای هدایت استراتژی برند تان استفاده کنید و نتیجه نهایی برندی خواهد بود که با مشتریان مورد نظرتان ارتباط برقرار می‌کند.این یعنی یک مرحله برندسازی خوب!

POD  (سس مخصوص برند) خود را تاسیس کنید.

چطور دفترچه راهنمای برندسازی کسب و کارتان را ایجاد کنید

 مهم نیست که کسب و کار شما چیست. قطعاً شرکت‌های دیگری هم کاری مانند شما انجام می دهند. بنابراین اگر میخواهید بیزینس شما متمایز باشد باید بفهمید چه چیزی باعث برجسته شدن می‌شود. نکته‌ای که باعث تفاوت بین شما با رقبا می شود نقطه تفاوت یا POD (Point Of Difference) نامیده می‌شود.  POD شما همان چیزی است که شما را خاص می‌کند و باعث می‌شود مشتری شرکت شما را در مقابل رقبا انتخاب کند. پس باید به هر بخشی از استراتژی  برندتان تزریق شود.

برای مثال اگر شرکت شما مک‌دونالد بزرگ باشد POD شما سس مخصوصتان است. این چیزی که شرکت شما را منحصر به فرد می کند.

آیا شما از محتویات اخلاقی منحصر به فردی در محصولات خود استفاده می کنید؟ آیا بهترین خدمات مشتری را در کسب و کارتان دارید؟ آیا تجارت خانوادگی شما چندین سال در خدمت جامعه بوده است ؟ خلاصه اینکه به دنبال فهمیدن وجه تمایز برند خود باشید و آن POD را مستقیماً در هویت  برندتان بنا کنید.

 کاری که دارید انجام می دهید را شفاف‌سازی کنید.

 شما مایلید برندتان برجسته و متفاوت باشد اما اگر می‌خواهید موثرترین استراتژی برندسازی را داشته باشید باید انگشت خود را روی نبض کار بگذارید. درواقع ببینید چه کاری در صنعت شما موثر است و چه کاری نه!

 از رقبای خود و کاری که انجام می‌دهند اطلاعاتی به دست آورید .

راستی به ترندها توجه می کنید؟

 به عنوان مثال شما یک شرکت مشاوره مالی جدید راه اندازی می کنید و وقتی کار رقبای خود را بررسی می کنید متوجه می شوید همه آنها در طراحی لوگوی خود  از پالت های رنگی خنثی استفاده کرده اند یا همه ی آنها به جای اینستاگرام در فیس بوک بازاریابی می کنند.

بدیهی است که نمی خواهید برندسازی رقبای خود را بدزدید یا از بین ببرید؛ بنابراین از برندهای صنایعی استفاده کنید که با تجارت شما در ارتباط است (و مهم‌تر از همه، چیزی که در ارتباط نیست!) و بر این اساس هویت برندتان را بسازید.

2- تصوری از برندسازی خود داشته باشید.

زمانی که مشخص کردید چه کسی هستید مشتریانتان چه کسانی هستند و چه چیزی شما را خاص می‌کند و دقیقا چه کاری انجام می دهید وقت آن میرسد که طراحی برند خود را شروع کنید. این مرحله به همان اندازه که برای مشاغل بزرگ ضروری است برای کسب و کار شما نیز حائز اهمیت است .

در اینجا مواردی وجود دارد که برای ایجاد ظاهر  برندتان به آن نیاز پیدا می کنید:

راهنمای سبک برند

قبل از شروع طراحی مهم است که جزئیات استراتژی طراحی خود مانند پالت رنگ، فونت و بایدها و نبایدهای طرح را پیدا کنید. راهنمای ثبت برند راهی عالی برای سازماندهی جزئیات طراحی و راهی مطمئن برای این است که شما، طراح تان و هر شخص دیگری که روی برند شما کار می کند در همان صفحه ی آدرس برند شما باشد.

لوگو

 چهره شرکت شماست و اولین چیزی است که اکثر مشتریان در هنگام مواجهه با برند شما مشاهده می‌کنند. این داراییِ عینی بیشترین ارتباط را با تجارت شما خواهد داشت.  لوگو باید اولین چیزی باشد که طراحی می کنید چون به عنوان نقطه پرش برای سایر تصاویر دیگر (مانند وب سایت و کارت ویزیت) عمل می‌کند.

کارت ویزیت

 اگر صاحب تجارتی هستید قطعا به کارت ویزیت نیاز دارید و طراحی آن باید با لوگو و سایر ویژوال ها مطابقت داشته باشد.

 وب سایت

وب سایت شما مانند یک قطعه دیجیتال از املاک و دارایی‌های شماست . وقتی افراد از وب سایت شما بازدید می‌کنند ظاهر و حالت های آن، باید با بقیه بخش های شما مطابقت داشته باشد . بسته به تجارتتان ممکن است به دارایی‌های بیشتری (مانند بسته‌بندی محصول و سربرگ شرکتی) نیاز پیدا کنید، اما مهم‌ترین چیزی که باید به یاد داشته باشید صرف نظر از اینکه مشتری کجا با برند شما روبرو می‌شود، خواه با دیدن لوگو، وب سایت یا بررسی یکی از محصولاتتان در یک فروشگاه، ظاهر و احساس و طراحی باید همخوانی داشته باشند. اگر این همخوانی هنگام برندسازی وجود نداشته باشد خطر گیج شدن مشتریانتان را به جان میخرید و اگر هم دچار سردرگمی شوند آنها را در رقابت از دست می‌دهید .

3- خود را مانند یک متخصص موضوع با محتوای مناسب جا بیندازید.

به عنوان یک کسب و کار کوچک ممکن است بودجه تبلیغاتی زیادی نداشته باشید اما خوشبختانه برای اینکه خودتان را در معرض افراد مناسب قرار دهید نیاز به هزینه های گزاف در تبلیغات ندارید. یک روش بهتر، آسان تر و مقرون به صرفه تر برای معروف کردن شما وجود دارد و آن بازاریابی محتوایی است.

بازاریابی محتوا در بسیاری از سطح ها کارآمد است. اول، این فرصت را به شما می دهد تا تخصص خود را در صنعت تان به رخ بکشید. با جا انداختن یا تثبیت خود به عنوان یک منبع تخصصی مسائل، مخاطبانتان به شما اعتماد خواهند کرد و هنگامی که زمان انتخاب یک شرکت برای بیزینس فرا می رسد،  قطعاً آن شرکت شما خواهید بود.

بازاریابی محتوا یک استراتژی عالی نیز می باشد زیرا به شما فرصت می دهد تا برندسازیتان را تقویت کنید. سپس با ایجاد یک صدای بلند و قدرتمند (و انتقال آن صدا به کل محتوای خود) اینکه شما چه کسی هستید و چه چیزی برای مشتریان خود در چنته دارید را مستحکم می‌کند و باعث رونق کسب و کارتان می شود.  اگر دلیل دیگری می خواهید که چرا بازاریابی محتوایی برای تجارت های کوچک موثر است ؟ باید بگوییم چون مقرون به صرفه است.

حتی اگر مبلغ ناچیزی هزینه کنید کارتان راه می‌افتد. رمز موفقیت در استفاده از محتوا به عنوان استراتژی تجارت ساخت محتوای مناسب است. ببینید مشتریانتان از شما چه سوالاتی می پرسند و سپس محتوایی ایجاد کنید که به این سوالات پاسخ دهد. مثلاً فکر کنید شما صاحب یک نانوایی هستید. بعد از کمی تحقیق متوجه می‌شوید که مشتریانتان به دنبال دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌هایی برای پخت نان هستند. می توانید یک پست یا ویدئو و یا وبلاگ بسازید که اصول اولیه تهیه نان، علم آن، مواد لازم و چگونگی پختن انواع نان را توضیح دهید.  این نوع  محتوا برای مخاطبان ارزشی جدی ایجاد می‌کند، به طوری که وقتی بخواهند نان خود را از بیرون تهیه کنند (که در واقع هیچکس همیشه خودش نان نمی‌پزد) شما اولین جایی هستید که به سراغتان می آیند. نکته اینجاست که اطلاعات زیادی در مورد صنعت شما وجود دارد که مشتریان می خواهند و حتی نیاز دارند که بدانند. اگر بتوانید از طریق مطالب خود به سوالات آنها پاسخ دهید اعتماد آنها را بیشتر به دست می آورید.

4- به دنبال فرصت هایی برای شراکت باشید.

شراکت در برندسازی کسب و کار

مردم دوست دارند با برند هایی که به آنها اعتماد دارند همکاری کنند؛ اما اگر یک برند جدید هستید ایجاد این اعتماد بسیار وقت گیر است.  با این حال یک روش عالی برای سرعت بخشیدن به این روند وجود دارد. به دنبال فرصتی برای شراکت با برند هایی باشید که مشتریان مد نظرتان با آنها کار می‌کنند. به این پیشنهاد با اعتماد سازی و یا گرفتن نمایندگی فکر کنید. اگر مشتریانتان از طریق یک برند قابل اعتماد معرفی شوند، به شما نیز اعتماد خواهند کرد و تجارتتان ارتقا می یابد. کلید موفقیت این استراتژی پیدا کردن تجارتی با مخاطبان مشابه ولی غیررقابتی است ! برای مثال فکر کنید که یک نوع شکلات انرژی زا جدید را برای ورزشکاران استقامتی تولید کرده اید. می توانید با فردی که در حیطه مسابقات منطقه ای فعالیت می‌کند شریک شوید تا شکلات های شما را در پک هدیه خود قرار دهند. نمونه هایی را به فروشگاه های مربوط به مسابقات دو بسپارید و یا پیشنهاد دهید که پست های مهمان را در وبلاگ های استقامتی لایک کنند.

تمام این شرکت ها مخاطبانی که شما می‌خواهید را دارند اما هیچ کدام از آنها رقیب مستقیمی نیستند و همین باعث می شود تمایل بیشتری برای همکاری با شما داشته باشند.

5- برای مشتریان خود یک ابرقهرمان باشید.

قهرمان مشتری بودن

 اگر واقعا می‌خواهید در بازار بیش از حد رقابتی امروز متمایز باشید باید حرف و عملتان یکی باشد. برند ( برندسازی ) شما چیزی بیش از یک لوگو، یک استراتژی بازاریابی و یا جلب توجه مشتریان است؛ بلکه در مورد کاری است که هنگام ارتباط با مشتریان انجام می‌دهید. اعتبار شما و صحبتی که پشت سر برند شما مطرح می‌شود مهم‌ترین بخش برندسازی  و برندینگ شماست. به همین دلیل اگر می خواهید در درازمدت موفق شوید باید برای مشتریانتان یک ابرقهرمان باشید و خدمت به مشتریانتان اولویت اول هر روز تان باشد.  فکر کنید چه چیزی بهتر از ارائه بالاترین سطح خدمات به مشتریان است ؟ اگر آنها هر زمان که با شما تعامل دارند تجربه مثبتی داشته باشند مطمئناً به تعامل با شما ادامه خواهند داد و شما را به دوستانشان هم معرفی خواهند کرد.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که بخش خدمت به مشتریان از هر تعامل یا دپارتمانی مهمتر است. اگر واقعاً می‌خواهید خدمت به مشتریان اولویت اولتان باشد بدون توجه به اینکه چگونه، چه موقع و چرا با برند شما ارتباط برقرار ‌کرده اند باید یک تجربه مداوم مثبت را برای آنها فراهم کنید. به دنبال فرصتی برای بهبود تجربه مشتری در تجارت خود باشید.

آیا سفارش دادن در وب سایتتان گیج کننده است؟  طراحی را دوباره انجام دهید تا آن را برای مشتریان ملموس تر کنید. اگر زحمت زیادی دارد علامت باز پرداخت، پیش پرداخت و دستورالعمل‌های بهتری را برای مشتریان ارسال کنید تا روند خرید، ساده تر و مستقیم انجام شود. نکته این است که هر چه تجربه مشتری را در مواجهه با خودتان بهتر کنید بیشتر به عنوان شرکتی شناخته می‌شوید که به مشتریان خود اهمیت می دهد و در نتیجه مشتری بیشتری جذب خواهد کرد. استراتژی برندسازی خودتان را شروع کنید برای اینکه تجارت موثر تری داشته باشید نیازی نیست از خواب و خوراک بیفتید. تمام آنچه که نیاز است کمی خلاقیت و استفاده از بعضی کلمات قدیمی است . و حالا که می دانید چگونه به طور موثر  (و البته ارزان) کسب و کار کوچک خود را برندسازی کنید چه کاری انجام می دهید؟

  • نوید زاهدی

آر اس اس بهار زندگی دستچین شده

دوشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۵ ق.ظ
  • نوید زاهدی

بازاریابی مستقیم چیست

دوشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۰ ق.ظ

تعریف بازاریابی مستقیم چیست؟

بازاریابی مستقیم یا فروش مستقیم ( Direct Marketing ) همانطور که از اسمش پیداست ( بازاریابی مستقیم چیست )، نوعی از انواع بازاریابیست که شما به عنوان فروشنده یا بازاریاب، واسطه ها را حذف می کنید و فقط با خود مشتری در ارتباط هستید. این نوع بازاریابی و فروش بسیار پر سود و زود بازده می باشد. به طوری که اگر شما کالای خود را بخواهید با واسطه ها به فروش برسانید، مجبور هستید به واسطه ها قیمت کالا را پایین تر بدهید. اما اگر درست بازاریابی را انجام دهید، می توانید برای مشتری ها مقداری ارزان تر و سود زیادی را کسب کنید.

 فروش مستقیم ، بیشتر متعلق به سیستم های قدیمی تر است و جزو سیستم های پرطرفدار در ایران محسوب می شود بصورتی که فروشنده مستقیما و به صورت حضوری با خریدار قرار ملاقات می گذارد و شرایط را بصورت مستقیم و چانه زنی با هم نهایی سازی می کنند . در این نوع فروش فروشنده تعیین کننده میزان فروش هر شرکتی می باشد. در زمانهایی که فروشنده حضور نداشته باشد عملا فروش شرکت هم تعطیل شده و شرکت هیچگونه فروشی ندارد . این مدل فروش در شرکت های ایرانی بسیار متداول بوده وقطعا از نظر تاثیرگذاری بهترین روش فروش می باشد اما در شرایط خاص بسیار ضربه پذیر می باشد و درصورت کم کاری فروشنده شرکت عملا بصورت مستقیم ضرر می کند.

کاربرد بازاریابی مستقیم

این نوع بازاریابی و فروش روشی فوق العاده برای افزایش فروش و کسب سود زیاد از فروش محصولات است. اگر شرکت یا کسب و کار کوچکی دارید و سعی دارید سریع به درآمد و بازدهی برسید روی این نوع بازاریابی و فروش تمرکز زیاد کنید. این روش مناسب کسب و کارهای کوچک است. فراموش نکنید فروشتان را همراه با پیشنهادهای خوب و رد نشدنی به علاقه مندان ارائه دهید.

یک مثالی بزنیم!

زمانی که از فروش مستقیم یا بازاریابی مستقیم صحبت می کنیم منظورمان نوعی از بازاریابی است که شما مشتری تان را می بینید و کاملا شناخت از آنها دارید. به عنوان مثال فرض کنید شما در یک همایشی شرکت کرده ایم و اسپانسر شده ایم که تمامی این شرکت کنندگان مدیران سایت هستند، و از این طریق می توانید به شخص خود مدیران کاتالوگ ها یا کارت ویزیت بدهیم، این نوع بازاریابی بازاریابی مستقیم است.

رشد صعودی و نزولی در  روش های بازاریابی و فروش مستقیم

بعضی از روش ها واقعا روز به روز قدیمی تر میشوند و دیگر اصلا استفاده نمی شود، مثلا فرض کنید چه کسی دیگر به ایمیل ها یا نامه های دم در خانه ها اعتمادی می کند ؟ این روش جای خود را امروزه به بازاریابی ایمیلی داده است. به این صورت که مخاطب از طریق یک مقاله از سایت شما خوشش می آید و در صورت تمایل به دریافت ایمیل،  ایمیل خودش را ثبت می کند و منتظر ایمیل های شما می شود.

نحوه ارتباط با مشتریان در فرآیند فروش مستقیم

نحوه ارتباط با مشتری و اجرای این نوع بازاریابی و فروش راه های زیادی دارد و مدام در حال افزایش تعداد آنهاست. اما رایج ترین آنها عبارتند از :

ارسال پستی

ارسال ایمیلی

فروش رو در رو

فروش از طریق وبسایت

اس ام اس

فکس

چند مثال از بازاریابی و فروش مستقیم

ارسال کاتالوگ از طریق پست یا پیک

ارسال پیامک حاوی فرآیند بازاریابی به صورت منطقه ای یا دسته بندی شده

ارسال کمپین بازاریابی و فروش از طریق ایمیل های جمع آوری شده از وب سایت

آموزش انواع بازاریابی

  • نوید زاهدی